Categories: Advergame

Pepsi maxi IT: verschrikkelijk verslavend

Wat kan er nu in godsnaam verslavender zijn dan met grijpkranen spelen op de kermis? Gratis met grijpkranen spelen op het internet natuurlijk! Na de levensgrote vier op een rij van vorig jaar, heeft Pepsi Max duidelijk besloten een stapje verder te gaan met Pepsi Max IT, een volledig live grijpkranenspelletje.

Na je ingeschreven te hebben (via een formulier of via het hippe en ultrasmoothe Facebook Connect), wacht je geduldig af tot een van de grijpkranen vrijkomen. En dan is het jouw beurt. Je ziet de door jou bestuurde grijpkraan live via webcam duiken naar een van de beertjes. Ieder beertje stelt een andere prijs voor.

Extra kansen krijg je door vrienden uit te nodigen. En dat doe je, want dit spel is verschrikkelijk verslavend.Voeg daar nog het virale effect van het relatief nieuwe Facebook Connect aan toe, en dit wordt gegarandeerd een hitje. In iedere box zit trouwens een finaleticket. Wie dat te pakken krijgt, mag tijdens de finale een reuzekraan van maar liefst 8 meter hoog besturen en maakt zo kans op een van de hoofdprijzen. Lovin’ it!

Made by ProximityBBDO, dat trouwens een interessante making of heeft gepost.

Hat tip to Stéph!

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago