Categories: Advergame

Pak de Polo!

Two thumbs up voor deze Nederlandse lanceringscampagne voor de nieuwe Volkswagen Polo. Pak de Polo is een interactief reality street- en webgame, waarbij een Polo 8 dagen lang door Nederland rijdt. Zie je hem voorbijrijden, dan mag je hem stoppen en zelf achter het stuur kruipen. Tot iemand jou stopt en je bestuurderszetel opnieuw inpikt. Diegene die tijdens de acht dagen de meeste kilometers kan afleggen zonder gestopt te worden, wint de Polo…

Op de website kan iedereen live in de auto meekijken, het af te leggen dagtraject van de Polo volgen en vragen of de Polo de volgende dag in zijn stad of dorp langs komt. Passeert de Polo in de buurt, dan worden deelnemers via sms of e-mail op de hoogte gebracht. De campagne wordt ondersteund door enkele tvspots, radiospots en een advergame in de Nederlandse community Hyves.

Made by de Hollandse grootmeesters van  Achtung!

Via

, ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago