Two thumbs up voor deze Nederlandse lanceringscampagne voor de nieuwe Volkswagen Polo. Pak de Polo is een interactief reality street- en webgame, waarbij een Polo 8 dagen lang door Nederland rijdt. Zie je hem voorbijrijden, dan mag je hem stoppen en zelf achter het stuur kruipen. Tot iemand jou stopt en je bestuurderszetel opnieuw inpikt. Diegene die tijdens de acht dagen de meeste kilometers kan afleggen zonder gestopt te worden, wint de Polo…
Op de website kan iedereen live in de auto meekijken, het af te leggen dagtraject van de Polo volgen en vragen of de Polo de volgende dag in zijn stad of dorp langs komt. Passeert de Polo in de buurt, dan worden deelnemers via sms of e-mail op de hoogte gebracht. De campagne wordt ondersteund door enkele tv–spots, radiospots en een advergame in de Nederlandse community Hyves.
Made by de Hollandse grootmeesters van Achtung!
Via
Volkswagen, Pak de Polo, Volkswagen Polo
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…