Categories: Commercial

O.M.G.I.G.P. of hoe Explorer 8 je behoedt voor kots

Ik ben een van fan van het werk van Crispin Porter + Bogusky. Het is een ongelooflijk creatief bureau met telkens opnieuw opvallend werk, zelfs voor hun eigen website. Ik heb hun campagnes voor Microsoft met plezier opgevolgd. De taak om Apple op communicatievlak te verslaan was schier onmogelijk, zelfs met het gigantische budget dat hen werd toevertrouwd. Maar hun pogingen waren wel memorabel. Deze spot voor Internet Explorer 8 is opnieuw memorabel, maar dan wel in slechte zin.

Zelfs CP+B vindt Explorer 8 blijkbaar waardeloos, want ze hebben de InPrivate-navigatie van de browser als enige voordeel of USP uitgekozen voor deze spot. InPrivate is een knop in Internet Explorer 8 waarmee je belet dat de geschiedenis van bezochte websites wordt bijgehouden. Oftewel, al wou Microsoft het tot nu toe niet zo zeggen, een pornoknop. CP+B zegt het hier wel en doet er nog een schepje bovenop: Explorer 8 is een browser voor rukkers die hun ziekelijke, kotsopwekkende fantasieën voor hun vrouw willen verborgen houden. Please correct me if I’m wrong…

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago