Categories: Buzz

Oasis: Run Cactus Kid Run!

Mother London heeft een prachtige 360° aan haar reeds indrukwekkende palmares toegevoegd voor het drankje Oasis. Meet Cactus Kid, een cactusman die niet tegen water kan (maar verlekkerd is op Oasis) en op de vlucht moet slaan wanneer hij zijn vriendinnetje zwanger maakt.

De bovenstaande spot is de start van een wilde roadmovie doorheen de Amerikaanse Bible Belt, opgeknipt in talloze reclamespots. Je kan de tot nu toe verschenen reclamespots evenals een prachtige trailer bekijken op Run Cactus Kid Run, waar je eveneens kan stemmen op de afloop van het liefdesverhaal.

Mother London is daar evenwel niet gestopt. Ook de moeder van het vluchtende liefje heeft zich in het verhaal gemend met Mothers Against Cactus Kid (M.A.C.K.). Ze roept surfers op een petitie te tekenen tegen Cactus Kid, plaatste een poll online die uitzoekt wat er met Cactus Kid moet gebeuren na zijn arrestatie en verwijst door naar Find Cactus Kid, het opsporingsbericht van de politie. Daar kan je Cactus Kid mee helpen zoeken op Google Maps en zo kans maken op 2000 dollar.

Het geheel is natuurlijk overgoten met een sociaal sausje, bestaande uit een Flickr-account, een MySpace-profiel en fake sites die her en der nog zullen opduiken. Now that’s entertainment!

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago