Categories: Non profit

Child Focus geeft 404-page nut met NotFound.org

404-pages zijn de beruchte foutmeldingen op websites die surfers te zien krijgen wanneer ze op een slechte link hebben geklikt. Tot nu toe vormden ze de meest effectieve manier om bezoekers van een website weg te jagen. Tot nu toe, want reclamebureau Famous heeft in samenwerking met Child Focus en Missing Children Europe een nieuwe aanwending voor de 404-pagina’s gevonden: wie via NotFound.org een kleine applicatie downloadt, schotelt verdwaalde bezoekers niet langer een foutmelding voor, maar wel een opsporingsbericht voor een vermist kind, met daarboven de melding “Page not found, neither is this child“. Een slimme manier om verloren ruimte nuttig te gebruiken én sympathie op te wekken op het ogenblik dat een afwijzing dreigt.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago