Categories: Advergame

Monopoly City Streets op Google Maps

Ik ben een zogenaamde digital native, maar mijn adrenaline haalt nog steeds hogere pieken wanneer ik vrienden versla met een gezelschapsspelletje dan wanneer ik ze online versla met een game. Toch voelde ik dezelfde rush stromen toen ik vanmorgen Monopoly City Streets in mijn mailbox ontdekte, en toen had ik het zelfs nog niet uitgeprobeerd!

Met Monopoly City Streets haalt spelletjesmaker Hasbro zijn beroemde gezelschapsspelletje de echte wereld binnen, door spelers toe te laten virtuele gebouwen te kopen of bouwen op eender welke straat ter wereld via Google Maps.

Iedere deelnemer krijgt een startbudget van drie miljoen dollar om aan het kopen te slaan. Gebouwen die hij kocht, kan hij vervolgens in 3D bekijken in Google Earth. Spelers verdienen virtueel verhuurgeld voor elke dag dat ze inloggen. Deelnemers kunnen de waarde van hun eigendom verhogen door scholen of windmolens te bouwen, maar dankzij gelukskaarten kunnen ze de waarde van andermans eigendom ook schaden door er een gevangenis naast te bouwen of ze zelfs gewoon te slopen.

De campagne gaat officieel in oktober van start en duurt vier maanden. Wie erin slaagt virtueel miljardair te worden, kwalificeert zichzelf voor het Monopoly Wereldkampioenschap. Heerlijk, toch?

Maar genoeg gepraat, let’s play!

Made by Tribal DDB Londen en Google.

, ,
, ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago