Categories: AdvergameSpoof

Mitsubishi On Your Mark: Copycat?

Net in mijn mailbox ontvangen: de On Your Mark-show van Mitsubishi Motors. Naar aanleiding van de Europese lancering van de nieuwe Lancer Sportback en de vernieuwde Colt geeft Mitsubishi Motors 38 van deze wagens weg in een campagne die verdacht veel weg heeft van de Hyundai i30-campagne van vorig jaar. Maar beslist u vooral zelf:

In de On Your Mark-show kunt u op Google Maps aanduiden waar u de Colt geleverd zou willen zien. De meest originele plekken worden beloond met een daadwerkelijke aflevering. Zoals bijvoorbeeld met krak dezelfde helikopter als in Duval Guillaumes i30-campagne. Wie bovendien een originele foto bijvoegt van de plek waar hij zijn wagen geleverd wilt zien, maakt daarenboven kans op de Lancer Sportback. Zoals in, inderdaad, Duval Guillaumes i30-campagne.

Toegegeven, helemaal gelijkaardig is de campagne niet.  LBi Nederland verpakte het geheel namelijk om niet meteen duidelijke redenen in een Japanse gameshow. Wat denkt u hiervan? Copycat of toeval?

Update: Volgens Wouter, de creatief achter deze campagne, is de gelijkenis inderdaad toeval. Lees zijn toelichting in de comments. Ik geloof hem. En u?

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago