Vele Fransmannen kijken reikhalzend uit naar de nieuwe tv-serie van Canal+, ‘Maison Close‘, die de kijker meevoert naar een luxueuze hoerenkast aan het einde van de negentiende eeuw. Omdat het altijd ietsje meer mag zijn, pakt de zender nu uit met een grootscheepse mediacampagne, waaronder teasing in print, prostituees die opgesloten zitten in banners (tiens, waar hebben we dat nog gezien?), en een immersieve website die je in de huid stopt van een nieuwbakken prostituee.
‘Maison Close‘, de website, dompelt ons onder in een minidrama waarin de deelnemer na een kort avontuurtje in het bordeel verplicht wordt zich te prostitueren om zijn schuld af te lossen. Als man is het weliswaar een tikkeltje vreemd om bevolen te worden je jurk op te trekken, maar voor het overige steekt het verhaal goed in elkaar en laat het je op natuurlijke wijze kennismaken met de verschillende karakters in de nieuwe serie.
Grappig is ook dat de website je de nodige druk oplegt om je met Facebook te verbinden en je vrienden in het verhaal te betrekken, en daar voor één keertje ook volledig mee weg komt. De bijhorende automatische posts op je Facebook-wall zijn trouwens ook bijzonde rgeslaagd: openlijke spam, dat wel, maar met een vette knipoog. En zo hoort het ook. Mooi werk van BETC Euro RSCG.
Hat tip to Jo!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…