Lycos heeft de grote middelen uitgetrokken om zijn nieuwe vraag-en-antwoordservice Lycos IQ te promoten in Duitsland. We schrijven het jaar 2323. Door een fatale kortsluiting verliest de mensheid al zijn kennis. Twee wetenschappers, I en Q, reizen samen met de zwarte labrador Luke terug naar het verleden om kennis te vergaren en komen bij ons terecht. Of beter gezegd, bij onze oosterburen. Want zij kunnen door vragen te stellen en antwoorden te geven een exclusief concert van de Duitse hiphopgroep Freundeskreis winnen.
Deze leuke realisatie (check zeker het introfilmpje!) wordt verder ondersteund door twee virals:
Via Brainwash
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…