Je Facebook-vrienden integreren in een online kortfilm is niets nieuws onder de zon. We zagen het 1MD al doen met het geslaagde The Prototype Project en het iets minder juiste Blue Your Friends. Discovery Channel waagde zich eraan met Frenzied Waters en recent zelfs BNP Paribas Fortis met Star Village. Na de wat tamme versie van MyRimmel had ik mezelf dan ook voorgenomen om niet meer over dit soort campagnes te bloggen. En dan kreeg ik Lost in Val Sinestra op mijn bord, een campagne voor de Zwitserse telecomprovider Swisscom. En nog eens. En nog eens. De buzz was zo overweldigend dat ik me alsnog liet overhalen om nog één keertje het spelletje mee te spelen. Eerlijk waar: ik heb het me niet beklaagd. Lost in Val Sinestra is zonder enige twijfel de mooiste en meest aangrijpende versie van het Facebook Connect-trucje tot nu toe. Maar gelooft u me vooral niet op mijn woord: probeer het gewoon zelf uit.
PS: Neen, dat ben ik niet op de bovenstaande screenshot. Ik ben veel knapper.
Lost in Val Sinestra, Swisscom, Facebook Connect, Val Sinestra
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…