Categories: Uncategorized

De mislukte seks van Jack & Jones’ Fitness Club

Het is een hardnekkig marketingcliché dat seks verkoopt, zeker voor mannenmerken. Axe doet het al jaren, en met succes. Sinds kort waagt ook kledingmerk Jack & Jones zich eraan. De reclamespot Women are Pigs vond ik al kantje boordje, maar de nieuwe Jack & Jones Fitness Club-campagne wentelt zich volledig in platvloersheid. Toegegeven, platvloersheid waar je als gezonde jongen tot op de laatste seconde naar blijft kijken, dat wel (inclusief de act met de strippaal in de VIP-ruimte van de website, in de natte versie), maar toch zal ik me net door deze campagne minder snel in een t-shirt van het merk heisen. Sex sells? Niet altijd.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago