Het is een hardnekkig marketingcliché dat seks verkoopt, zeker voor mannenmerken. Axe doet het al jaren, en met succes. Sinds kort waagt ook kledingmerk Jack & Jones zich eraan. De reclamespot Women are Pigs vond ik al kantje boordje, maar de nieuwe Jack & Jones Fitness Club-campagne wentelt zich volledig in platvloersheid. Toegegeven, platvloersheid waar je als gezonde jongen tot op de laatste seconde naar blijft kijken, dat wel (inclusief de act met de strippaal in de VIP-ruimte van de website, in de natte versie), maar toch zal ik me net door deze campagne minder snel in een t-shirt van het merk heisen. Sex sells? Niet altijd.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
In het kader van zijn maandelijkse ‘Rethink’-katern vroeg Icon Magazine…
Baseline: “Free-thinkers wanted. vw.co.za/careers”. Bekijk de andere versies hier:
Orange Cinéma Séries in Frankrijk verwent liefhebbers van tv-series met…