Categories: Social Media

Heylen maakt plaats voor Facebook-fans

Met veel tromgeroffel heeft Heylen Meubelen gisteren “de eerste Facebook fanparking van Europa” aangekondigd. De Facebook-parking is in theorie voorbehouden voor de Facebookfans van de meubelwinkel. In de praktijk is dat uiteraard niet haalbaar, maar het toont wel mooi aan hoe Belgische retailers sociale media steeds dieper in hun marketingplan betrekken, in plaats van enkel hun Facebook-pagina te animeren om het aantal fans te verhogen.

Behalve de parking verwijst Heylen meubelen ook op de kassatickets naar zijn Facebook- én Twitterprofiel. De retailer wil daarnaast ook een Like-bord plaatsen naast het meubelstuk in de toonzaal dat online de meeste Likes heeft gegenereerd.

Over Belgische retailers en Facebook gesproken: search marketing bureau QueroMedia heeft eveneens gisteren zijn ‘grote Facebook-onderzoek bij Belgische retailers’ gepubliceerd. De resultaten daarvan leest u hieronder.

Hat tip to Anne-Cécile!

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago