Met veel tromgeroffel heeft Heylen Meubelen gisteren “de eerste Facebook fanparking van Europa” aangekondigd. De Facebook-parking is in theorie voorbehouden voor de Facebookfans van de meubelwinkel. In de praktijk is dat uiteraard niet haalbaar, maar het toont wel mooi aan hoe Belgische retailers sociale media steeds dieper in hun marketingplan betrekken, in plaats van enkel hun Facebook-pagina te animeren om het aantal fans te verhogen.
Behalve de parking verwijst Heylen meubelen ook op de kassatickets naar zijn Facebook- én Twitterprofiel. De retailer wil daarnaast ook een Like-bord plaatsen naast het meubelstuk in de toonzaal dat online de meeste Likes heeft gegenereerd.
Over Belgische retailers en Facebook gesproken: search marketing bureau QueroMedia heeft eveneens gisteren zijn ‘grote Facebook-onderzoek bij Belgische retailers’ gepubliceerd. De resultaten daarvan leest u hieronder.
Hat tip to Anne-Cécile!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…