Categories: Ambient

Hulplijn adverteert via audiogidsen

De Israëlische hulplijn “Eran” helpt mensen in emotionele nood. Om de lijn te lanceren, installeerde McCann Erickson Digital een mooie ambient in een Israëlisch museum. Bij een emotioneel zwaar beladen schilderij veranderde het de boodschap in de audiogids om mensen te wijzen op de psychologische bijstand van het nieuwe noodnummer. Het ideale moment om een bijzonder luisterbereid publiek te bereiken. Nu alleen nog hopen dat andere adverteerders dit voorbeeld niet overnemen.

Hat tip to Tal!

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago