Categories: Advergame

Golf Story Game: VW Golf zet zichzelf in de kijker

Neem het puntensysteem van Foursquare, de populariteit van Instagram en een leuke above campagne voor de iconische Volkswagen Golf. Schud alle ingrediënten goed doorheen en wat krijg je? Het Golf Story Game, een uitgekiend maar daarom niet minder leuk mobiel spel van Volkswagen waarmee je de gloednieuwe Golf cabrio kan winnen door zoveel mogelijk foto’s van golf-modellen te verzamelen.

Via de applicatie kan je punten winnen door foto’s te nemen van verschillende Golf-modellen die je tegenkomt in het straatbeeld. Net als op Foursquare leveren sommige modellen meer punten op dan andere, en kan je extra punten verdienen met specials, zoals foto’s nemen van posters in de bushokjes, advertenties in de kranten of Volkswagen dealers.

Zo zet het Golf Story Game de consument spelenderwijs aan om niet alleen een oog open te houden voor de reclamecampagne, maar ook voor het product zelf: de Golf. Daardoor worden de talloze onopvallende Golf-modellen in het straatbeeld plots weer alomtegenwoordig. Smart move.

Made by DDB Brussels.

Deze blogpost werd me als advertorial aangeboden door de vriendelijke mensen van Adhese.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago