Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Golf Story Game: VW Golf zet zichzelf in de kijker

Neem het puntensysteem van Foursquare, de populariteit van Instagram en een leuke above campagne voor de iconische Volkswagen Golf. Schud alle ingrediënten goed doorheen en wat krijg je? Het Golf Story Game, een uitgekiend maar daarom niet minder leuk mobiel spel van Volkswagen waarmee je de gloednieuwe Golf cabrio kan winnen door zoveel mogelijk foto’s van golf-modellen te verzamelen.

Via de applicatie kan je punten winnen door foto’s te nemen van verschillende Golf-modellen die je tegenkomt in het straatbeeld. Net als op Foursquare leveren sommige modellen meer punten op dan andere, en kan je extra punten verdienen met specials, zoals foto’s nemen van posters in de bushokjes, advertenties in de kranten of Volkswagen dealers.

Zo zet het Golf Story Game de consument spelenderwijs aan om niet alleen een oog open te houden voor de reclamecampagne, maar ook voor het product zelf: de Golf. Daardoor worden de talloze onopvallende Golf-modellen in het straatbeeld plots weer alomtegenwoordig. Smart move.

Made by DDB Brussels.

Deze blogpost werd me als advertorial aangeboden door de vriendelijke mensen van Adhese.