Categories: BrandingBuzz

Fokkie! De fokkiefoon

Net als Goeiemoggel in Nederland heeft Vlaanderen sinds enkele maanden een nieuw woord te danken aan de reclamewereld: fokkie. Voor de lezers uit het verre noorden en radioloze Vlamingen: Fokkie is een hilarische radiocampagne voor koffiemerk Douwe Egberts, waarin een man niet uit zijn woorden raakt voor hij zijn ochtendlijke kop koffie (in zijn woorden: fokkie) op heeft. Je kan de radiospots hier herbeluisteren.
Duval Guillaume, het bureau achter de campagne, heeft hier nu een staartje aan gebreid met de Fokkiefoon. Dit weekend schakelen we namelijk over naar het zomeruur. Via fokkiefoon.be kan je een wake-up call aanvragen voor jezelf of iemand anders, zodat die volgende week op tijd uit zijn bed raakt. Op een uur naar jouw keuze krijgt de persoon in kwestie dan een oproep met een geluidsfragment à la fokkie.

Leuk idee, maar er lijkt me toch een vette adder onder het gras te zitten. Is het hier niet heel verleidelijk om vriend en/of vijand een loer te draaien door hen veel te vroeg uit bed te bellen? En gaat die persoon Douwe Egberts dan niet voor eeuwig en een dag vervloeken? Ik zou het toch alleszins doen, ook al ben ik dan een grote fokkie-fan.  Of heb ik een vreselijk slecht karakter?

Me toegestuurd door Pietel.

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago