In tijden van crisis snoeren we de riem aan. En de eerste die door deze natuurlijke maar niet noodzakelijk juiste reflex in de klappen deelt zijn wij, de reclamedieren. Domme mensen lachen daar stoer en ongenaakbaar mee, slimme mensen trachten het tij te keren. Met bijvoorbeeld een boekje vol marketingwijsheden en dure cijfers.
Wist u bijvoorbeeld dat bedrijven die hun reclamebestedingen tijdens de recessie van 1981-1982 stabiel hielden of verhoogden, tegen eind 1985 een groei in verkoopvolume realiseerden van liefst 275 % ? En dat ondernemingen die hun investeringen terugschroefden zich moesten tevreden stellen met een schamele 19 % ? Ik ook niet. Maar dankzij I love the crisis, het luchtige boekje van Famous-ceo Marc Fauconnier dat de immer charmante Goedele me vandaag toestuurde, weet ik dat wel. Morgen weet ik u ook te vertellen waar u die handel kan aanschaffen. Doen. Al is het maar om de bijhorende pin als statement op uw borst te kunnen spelden.
Update: I love the crisis is verkrijgbaar via de website van Famous, in ruil voor 15 euries.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…