Ook Disneyland heeft het wereldwijde web ontdekt en pakt het meteen groots aan. Ter promotie van hun nieuwste attractie in Disneyland Paris, The Tower of Terror, lanceerde het een stevige crossmediale campagne. Centraal staat een afgelikte minisite met een (vrij flauw) spelletje, video’s, de mogelijkheid jezelf te bekijken nadat je in de attractie hebt gezeten…
Die laatste mogelijkheid wordt meteen ook als Facebook app aangeboden. Verder is er natuurlijk het onontbeerlijke virale videootje, een tv-spot en een wedstrijd met User Generated Content, waarbij surfers worden opgeroepen zelf een scenario in te sturen voor een nieuw spotje. Op de Engelstalige versie van de website kan u de (sterke) finalisten voor de wedstrijd reeds bekijken, voor de andere landen is het nog afwachten. Een voorsmaakje:
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…