Ook Disneyland heeft het wereldwijde web ontdekt en pakt het meteen groots aan. Ter promotie van hun nieuwste attractie in Disneyland Paris, The Tower of Terror, lanceerde het een stevige crossmediale campagne. Centraal staat een afgelikte minisite met een (vrij flauw) spelletje, video’s, de mogelijkheid jezelf te bekijken nadat je in de attractie hebt gezeten…
Die laatste mogelijkheid wordt meteen ook als Facebook app aangeboden. Verder is er natuurlijk het onontbeerlijke virale videootje, een tv-spot en een wedstrijd met User Generated Content, waarbij surfers worden opgeroepen zelf een scenario in te sturen voor een nieuw spotje. Op de Engelstalige versie van de website kan u de (sterke) finalisten voor de wedstrijd reeds bekijken, voor de andere landen is het nog afwachten. Een voorsmaakje:
Disney, Disneyland Paris, Tower of Terror
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…