Ik heb het hier al eerder gezegd: Aardman Studios zijn straffe mannen als het op reclame aankomt. Net als bij Return 2 Tastebuddyland leverde Aardman met Creature Discomforts opnieuw een serie visueel prachtige advergames af. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg.
De spelletjes maken namelijk deel uit van een campagne voor Leonard Cheshire Disability, een vereniging die zich inzet om de wijze waarop onze samenleving gehandicapten ziet te veranderen. Een van die zienswijzen zegt dat blinden geen advergames kunnen spelen. Aardman bewijst het tegendeel in Flyzzz, een spelletje waarin je Callum de Kameleon zoveel mogelijk vliegen moet laten vangen. Aardman heeft immers ook een versie voor blinden voorzien, waarbij je de vliegen moet lokaliseren aan de hand van hun gezoem. Sweet.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…