Ik heb het hier al eerder gezegd: Aardman Studios zijn straffe mannen als het op reclame aankomt. Net als bij Return 2 Tastebuddyland leverde Aardman met Creature Discomforts opnieuw een serie visueel prachtige advergames af. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg.
De spelletjes maken namelijk deel uit van een campagne voor Leonard Cheshire Disability, een vereniging die zich inzet om de wijze waarop onze samenleving gehandicapten ziet te veranderen. Een van die zienswijzen zegt dat blinden geen advergames kunnen spelen. Aardman bewijst het tegendeel in Flyzzz, een spelletje waarin je Callum de Kameleon zoveel mogelijk vliegen moet laten vangen. Aardman heeft immers ook een versie voor blinden voorzien, waarbij je de vliegen moet lokaliseren aan de hand van hun gezoem. Sweet.
Via
Creature Discomforts, Aardman, Leonard Cheshire, Advergame
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…