Categories: Ambient

Coca-Cola toont zich van zijn groenste kant

Coca-Cola doet tegenwoordig zijn uiterste best om zijn ecologische inspanningen in de verf te zetten. Daar horen tegenwoordig niet alleen deels plantaardige, volledig recycleerbare 50 cl flesjes bij (PlantBottles), maar ook een website waarop je kan nagaan wat de impact is van een aantal milieubewuste persoonlijke acties zoals samen douchen, deelnemen aan speelgoedbeurzen of het dragen van vintagekledij.

Best wel cool, maar nog leuker is Coca-Cola’s deelname aan Parking Day, een wereldwijd initiatief dat iedereen op 16 september uitnodigt parkeerplaatsen voor één dag om te toveren in mini-stadsparkjes. Coca-Cola zal die dag het legendarische dak van park 58 in Brussel onder handen nemen. Voor één keertje zal je er van tussen het groen kunnen genieten van het buitengewone zicht op de stad. Wie een PlantBottle meebrengt voor recyclage, krijgt er zelfs een mooi plantje bovenop.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago