Oliereus Chevron wil ons spaarzamer en milieuvriendelijker laten omspringen met onze energie. Heus. In het kader van zijn campagne Will You Join Us? heeft Chevron in samenwerking met The Economist Group het SimCity-spelletje Energyville ontwikkeld.
Net als in die andere ecologische sim Electrocity bepaal jij de energiehuishouding van Energyville, een stad met 3,8 miljoen inwoners. Aan de hand van een doordacht gebruik van verschillende energiebronnen moet je de impact op het milieu, op de economie en op de veiligheid van je inwoners trachten te beperken.
Klein detail: wanneer je vrolijk ecologische energievoorzieningen begint neer te poten, laat Chevron je fijntjes weten dat je stad dringend nood heeft aan petroleum om haar economie draaiende te houden…
Hat tip to Pascal voor deze link.
Energyville, SimCity, Chevron, Economist, Electrocity, Ecology
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…