Categories: Advergame

Chevron goes green with Energyville

Oliereus Chevron wil ons spaarzamer en milieuvriendelijker laten omspringen met onze energie. Heus. In het kader van zijn campagne Will You Join Us? heeft Chevron in samenwerking met The Economist Group het SimCity-spelletje Energyville ontwikkeld.

Net als in die andere ecologische sim Electrocity bepaal jij de energiehuishouding van Energyville, een stad met 3,8 miljoen inwoners. Aan de hand van een doordacht gebruik van verschillende energiebronnen moet je de impact op het milieu, op de economie en op de veiligheid van je inwoners trachten te beperken.
Klein detail: wanneer je vrolijk ecologische energievoorzieningen begint neer te poten, laat Chevron je fijntjes weten dat je stad dringend nood heeft aan petroleum om haar economie draaiende te houden…
Hat tip to Pascal voor deze link.

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago