Dit lijkt me een interessante case study… Ter promotie van de Spaanse lancering van de Tendercrisp, een nieuwe chicken burger, heeft Burger King de 10 meest vooraanstaande meester-koks van het land uitgedaagd een hamburger te creëren die beter smaakt dan de nieuweling.
De burgerkoning verstuurde de uitdaging onder de vorm van een brief, ondertekend door de Spaanse marketing manager, en maakte de brief en de lijst met aangeschreven koks vervolgens meteen publiek. Zonder hun instemming te vragen.
Tot nu toe heeft nog geen enkele kok op de campagne gereageerd. Benieuwd of ze die omerta gaan aanhouden. Zou Burger King de uitdaging echt hebben willen aangaan of rekenden ze erop dat meester-koks als Ferran Adriá zich niet met fastfood willen/durven associeren? En zouden jullie het niet anders hebben aangepakt?
Burger King, Tendercrisp, Buzz, Ferran Adriá, Burger King Spanje
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…