Om aan te tonen hoe fresh Adobe InDesign wel is, stuurde Adobe het volgende ver over zijn datum heen zijnde potje kaas naar Duitse gebruikers van hun directe concurrent, QuarkXpress. Quark betekent in het Duits namelijk schimmelkaas. In het potje zat natuurlijk geen echte rotte kaas, slechts een afbeelding. Eronder vonden de Duitsers een receptenboekje met alle voordelen van het ‘versere’ Adobe Indesign en een free trial van hun product.
Lichtjes zelfingenomen campagne, maar het blijkt gewerkt te hebben: na da actie schoten het aantal free trials met 16,6 % omhoog.
Adobe InDesign, QuarkXpress, InDesign, Quark, Quarkbuster, Direct Marketing
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…