Wie is slimmer: man of vrouw? Het is een venijnige vraag waar reeds eeuwen bitsig om wordt gestreden. Ik ben geneigd om jammer genoeg voor het laatste antwoord te opteren, maar gelukkig bewijst The Trivial Pursuit Experiment momenteel het tegendeel.
In navolging van het verslavende Monopoly City Streets heeft spelletjesmaker Hasbro een wereldwijde online versie gelanceerd van die andere grote klassieker, Trivial Pursuit. Opzet van de online versie is de zoektocht naar het antwoord op de vraag ‘Wie is er slimmer: man of vrouw?’.
De campagne wordt ondersteund door de onderstaande viral. Na iedere goed beantwoorde vraag krijg je trouwens een grappig filmpje te zien dat de spot drijft met het andere geslacht.
Trivial Pursuit Experiment, Hasbro, Trivial Pursuit, Monopoly City Street, Advergame
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…