Categories: Marketing

Wie gebruikt uw kortingbonnen?

Dacht u dat uw kortingsbonnen vooral door the needy werden uitgeknipt, met een roestige schaar onder een flikkerende tl-lamp? Think again, beweert een Amerikaanse studie van de toonaangevende Nielsen Company. Niet meteen de gewoonlijke kost op Buzzing Bees, maar dit wou ik toch even delen:

  • Rijkere consumenten (+ $ 70.000 / jaar) komen uit de studie naar voor als de super heavy coupon users en coupon enthousiasts bij uitstek.
  • Andere serious coupon users zijn grote gezinnen, eenoudergezinnen met een vrouwelijk gezinshoofd dat jonger is dan 54 en consumenten uit rijke Amerikaanse buitenwijken.
  • Consumenten met een laag inkomen, eenpersoonsgezinnen, eenoudergezinnen met een mannelijk gezinshoofd, African-Americans en Hispanics, en inwoners van probleemwijken en het platteland gebruiken de kortingsbonnen dan weer zelden of zelfs nooit.

Geef toe, dat had u nooit gedacht. Of juist wel?

Via

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago