Categories: CommercialNew media

Whopper Freakout: Burger King op zijn best

Burger King viert de verjaardag van zijn legendarische Whopper met een 7 (ZEVEN!) minuten durende commercial. ‘What would happen if we took the Whopper off the menu?‘ is de centrale vraag in deze fantastische Whopper Freakout reportage.

Je ziet er klanten freaken omdat er geen Whopper meer is te vinden, mensen die spontaan “but I hate McDonalds!” uitroepen wanneer men hen een Big Mac aanbiedt… Only in America, maar je blijft er wel zeven minuten lang gefascineerd naar kijken.
De commercial is enkel op het net te zien als ondersteuning van enkele tv-ads. Al kan je je in dit geval wel afvragen: wie ondersteunt nu wie? Of: wie is below, wie is above?

Made by Crispin Porter + Bogusky

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

11 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

11 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

11 years ago