Categories: AdvergameBranding

Welcome to the list

Hoe vind je degelijke programmers en developpers? Je kan een klassieke advertentie plaatsen, maar dan word je ook als een klassiek bedrijf gezien en trek je bovendien niet noodzakelijk de beste werknemers aan. Het Zweedse consultingbedrijf AF Consulting vond met The List een andere manier, die het kaf van het koren scheidt én het bedrijf een positief imago bezorgt.

Welcome to the list begint met een zwart scherm waarop een cursor uitdagend staat te pinken. Tik een letter in en je krijgt een lijst te zien, gevolgd door een opdracht: breek zo snel mogelijk de code op de website en krijg jouw naam op die lijst. De snelste deelnemers maken kans op een van de 100 jobs bij het bedrijf of andere prijzen.

Made by Lonely Duck.

Via

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago