Categories: BrandingBuzzPR

Tiny / Martine: oude vs nieuwe communicatie

Eén van de grootste buzzes van dit najaar in de Franse blogosfeer was zonder twijfel de aangepaste covers van de bekende Tiny-boekjes (Martine in het Frans). Talloze bloggers pasten de titel van een boekje op hilarische wijze aan.

Er was zelfs een website waarmee je de cover makkelijk kon veranderen zonder te hoeven Photoshoppen. Jammer genoeg heeft Casterman, de uitgeverij van de Tiny-boekjes, de maker van Martine Cover Generator gevraagd de boel te sluiten, met verontwaardigde bloggers tot gevolg. Zelfs Libération en Le Figaro hebben een artikel aan de sluiting gewijd. Goede zet van Casterman of niet?

Ene  u welgekende Michel heeft de trend nu post-mortem opgepikt en geeft er een Vlaamse draai aan. Casterman heeft het nog niet in de gaten, maar de uitgever van het spel ‘Tiny op de boerderij‘ voor Nintendo DS is wél bij de pinken. Hij daagt bloggers uit een zo origineel mogelijke bewerking van de cover in de comments van zijn blog te plaatsen. De leukste bijdrage wint een exemplaar van het spel. Houbi heeft alvast een pareltje gepost.

En dan vraag ik me af: welke strategie is de goede? Die van Casterman? Of die van Nintendo?

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago