The Profiler spiegelt je online ego in 3D

Nog maar pas klaagde ik dat niemand Facebook Connect op een positieve manier benut, of daar pakt Belgacom uit met The Profiler. Onder het mom van “Je bent wat je surft” slorpt The Profiler al je Facebook-gegevens op, spuugt ze vervolgens Papervisiongewijs weer uit en gaat dan op YouTube en Flickr op zoek naar video’s en plaatjes die bij jouw Facebook-gegevens passen. Het resultaat is een egostrelende, versnipperde 3D-weergave van jouw online persoonlijkheid.

The Profiler is een campagne voor Generation Internet van Belgacom, dat nu blijkbaar 100 GB download aanbiedt voor een prijsje. De achterliggende gedachte is dat hoe belangrijker onze online persoonlijkheid wordt, hoe meer download we nodig hebben. Mooi werk van Famous (al had de navigatie nog een tikje vloeiender gekund).

Hat tip to Jonathan!

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago