Ogilvy schitterde hier een week geleden al met een bijzonder knappe preventiecampagne tegen roken, maar vandaag stootte ik op het ultieme pareltje, ditmaal van hun Thaise collega’s. Rokers zijn inmiddels volledig immuun voor shock-campagnes. En de Thaise rokers al helemaal, want zij kregen de laatste jaren de meest afschrikwekkende foto’s op hun pakjes te zien en blijven toch lustig verder paffen. Maar als een kind hen om een vuurtje vraagt, blijken ze plots te veranderen in de meest rabiate anti-rokers met een encyclopedische kennis over de schadelijke gevolgen van hun genotsstokjes.
Confronterend spul. Jammer dat er bij ons zo’n vervelende wetten op kinderarbeid gelden.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Leuk ideetje voor de volgende verkiezingen: een Denemarkse skateboardshop heeft…
Legbatterijen zijn een gruwelijke werkelijkheid waar iedereen van op de…
De Nieuw-Zeelandse modeketen Superette vond een wel heel aantrekkelijk medium…