Keep it simple, stupid. Een marketing-adagium dat van toepassing zou moeten zijn in alle marketingbranches, maar waar online marketing jammer genoeg slechts zelden in slaagt. Toegegeven, het is een moeilijke stiel. Maar het kan wel. Kijk maar naar Boondoggle‘s nieuwste, The Silent Song. Een poepsimpel spelletje waarin je moet raden wat de persoon achter jou in de auto aan het zingen is. Hoe sneller je het liedje kan raden, hoe meer punten je krijgt. Wie aan het einde van de rit de meeste punten heeft verzameld, wint een Renault Clio Ice Watch. Easy, maar wel verdomd verslavend.
Mooie integratie ook van het sociale aspect: wie een liedje niet snel genoeg herkent, kan het delen met zijn Facebook-vrienden om alsnog een extra kans te krijgen.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…