Categories: Non profitUGC

Renault Koleos ontvangt Gouden Palm voor Klimatische Ontregeling

Auwtsj. Renault heeft de ‘Gouden Palm voor de Klimatische Ontregeling’ ontvangen voor de Koleos, Renault’s nieuwe 4×4. De prijs werd hen uitgereikt door de Franse milieubewegingen Agir pour l’Environnement, le Réseau Action Climat, Greenpeace Frankrijk en les Amis de la Terre Paris. Tegelijk lanceerden de organisaties Koleos.tv, een protestsite/blog over het hoe en het waarom van deze protestactie. Inclusief gewijzigd logo…

Is die Koleos (door de groene jongens herdoopt tot CO2LEOS) dan zo vervuilend? Toch behoorlijk blijkbaar: de kolos verbruikt gemiddeld 10 l /100 km en stoot 210g/CO2 per km uit, terwijl het Europese Parlement er momenteel ernstig over nadenkt de CO2-uitstoot voor particuliere wagens te beperken tot 120g/km. Vrij vervuilend dus, maar zo zijn er nog wel een paar. Waarom dan net Renault? Vermoedelijk heeft de nieuwe tv-spot voor de Koleos de milieubewegingen nog het meest tegen de borst gestoten. Daarin zie je namelijk enkele bergbeklimmers de Himalaya bedwingen waarna een gezinnetje in een Koleos hen doodleuk aan de top opwacht, om vervolgens met stuivende banden te vertrekken. Vervuilende 4×4’s die tussen smeltende gletsjers cruisen: het is inderdaad niet het meest geniale idee dat al uit een brainstorm is gekomen.

Het groene antwoord op de tv-spot heeft dan ook niet lang op zich laten wachten. Auwtsj…

Hat tip to Dimitri for this one.

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago