Wat verkiest u: een aartslelijke advergame die u uren spelplezier bezorgt, of een oogverblindend mooi exemplaar met een zwaar teleurstellende gameplay? Ik kies natuurlijk voor de eerste optie. Renault en Electronic Arts hebben met Agent M09 jammer genoeg deur nummer twee verkozen ter promotie van de Mégane Coupé en zijn verschijning in Need For Speed Undercover.
Agent M09 begint veelbelovend met een telefoontje waarin je de undercover opdracht krijgt om een Renault Mégane terug te halen. Je ontvangt ook een PDA met cruciale info voor het welslagen van je missie. Spannend! Wat volgt is echter één grote teleurstelling: dwaze klikspelletjes, nul interactie met de wagen, minieme info over het product… Wat is hier gebeurd? Hebben de makers zich op de grafische kant geconcentreerd om daarna te merken dat het budget op was? Dit is een misser voor Renault, maar vooral een serieuze vlek op het blazoen van Electronic Arts.
Hat tip to Pascal!
Agent M09, Renault, Electronic Arts, Need For Speed: Undercover, Mégane Coupé, Advergame
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…