Categories: Commercial

Philips Satinelle: tested and approved by transvestites

Alweer een teken dat homoseksualiteit in mainstream advertising doorbreekt. Philips voert in dit spotje voor zijn Satinelle Ice Epilator een travestiet op, zonder daarbij in gemakkelijke en denigrerende humor te vervallen. Travestiet Karis wordt integendeel helemaal in haar waarde gelaten terwijl ze vertelt waarom zij, als man, bij uitstek nood heeft aan een degelijk epilator.

Eigenlijk, bovenop de gratis buzz die een travestiet oplevert, heel slim gezien om een man op te voeren in een spotje voor epilatoren. Mannenhaar is immers weerbarstiger en dikker, en iedereen weet dat mannen in wezen wussies zijn als het op pijn aankomt. Dus als een man kiest voor deze epilator, dan moet het echt wel een goede zijn. Toch?

Made by DDB

Via

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago