Peugeot scoort momenteel heel wat aandacht met de Zweedse campagne ‘Take the car‘, een leuke online wedstrijd waarin je met je cursor zo lang mogelijk een Peugeot 308 cc moest vasthouden. Degene die dit het langst volhield, mocht een weekje met de auto toeren. Om er zeker van te zijn dat niemand zijn muis gewoon vastplakte en de deur uit ging, kregen deelnemers tussendoor kleine uitdagingen voorgeschoteld.
Het kwam me voor dat ik dit al ergens anders had gezien, en inderdaad: twee jaar geleden won Volkswagen zilver in Cannes met exact hetzelfde principe voor de Noorse campagne Hands on Challenge, op één detail na. Volkswagen gaf zijn wagen echt weg, in plaats van hem een weekje uit te lenen. Blijkbaar had men toen nog het budget voor echte prijzen en echte ideeën…
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…