Categories: Outdoor

Osram steekt je licht op

Ik hou van creatieve communicatie in bushaltes (dat had u hier, hier, hier, hier en hier misschien al gemerkt). Mensen staan er te springen om verstrooiing. Ze hebben er niets anders te doen dan naar uw reclame te kijken. Is die goed, dan zal ze nog lang blijven nazinderen. Is ze slecht, dan ook. U zorgt er dus maar beter voor dat ze goed is. Deze Zuid-Afrikaanse campagne voor spaarlampen is een goed voorbeeld van hoe het wel moet. Ze benut haar omgeving ten volle, stoort niet en zit meteen raak.

De verlichting in de bushalte springt enkel aan wanneer iemand de halte benadert en maakt zo de boodschap van spaarlampproducent Osram leesbaar: ‘Only use energy when you need it‘. Een krachtige reminder hoe eenvoudig het is om energie te besparen, zeker in de huidige energiecrisis in Zuid-Afrika.

Made by Saatchi & Saatchi Kaapstad.

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago