Categories: CommercialPrevention

Ontploffing, kunst of reclame?

Enkele knappe koppen berekenden dat twee wagens die frontaal tegen elkaar opbotsen aan 125 km/u met dezelfde kracht ontploffen als 10 granaten. Die uitslag zou u op zich al tot nadenken kunnen stemmen, maar het Rodney District Council in Nieuw-Zeeland vroeg Saatchi & Saatchi een stapje verder te gaan.

Het reclamebureau blies daarop echt een wagen op met de kracht van 10 granaten, verzamelde vervolgens alle stukjes uit de ontploffing en voegde er enkele persoonlijke items aan toe om de indruk te wekken dat er mensen in de wagen zaten tijdens de ontploffing. Al die stukjes werden vervolgens verwerkt in een pracht van een stilleven (of luide dood), te zien in een tentoonstelling en in de onderstaande tv-spot.

Via

,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago