Naarmate je langer over reclame blogt, begin je zogezegd nieuwe dingen te zien die je elders al eens tegen kwam. En dat is spijtig, want ik vind deze guerrilla voor Peugeot best geslaagd.
Uncle Grey verspreidde 89 knappe liftsters langs drukke verkeerspunten in Denemarken, met een plakkaat met daarop ‘Only Peugeot‘. Bestuurders die stopten, kregen een doosje chocolade aangeboden.
Spotgoedkoop en effectief, want de campagne haalde de nationale pers en kwam op het nieuws. Meestal schrijf ik hier ook nog leuk gevonden, maar ditmaal herinnerde ik me deze tv-spot voor Opel:
Niet leuk gevonden dus, wel goed gepikt. Wat me in dit geval deed denken: moeten we eigenlijk altijd een nieuw idee vinden, of mogen we er ook eentje pikken als we er iets anders en beters mee maken?
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…