Een onbekende Nederlandse groepering heeft vorige week letterlijk vraagtekens geplaatst bij enkele multinationals. Onder andere Philips, Heineken, ABN Amro en KLM zijn al slachtoffer geweest. Meer acties zijn te vinden op hun blog. Guerrilla advertising of activisme? Geen idee, wie meer weet: speak up!
Update: Het gaat wel degelijk om een guerrillacampagne, en wel van de Volkskrant, die zich afvraagt hoe Nederlands deze multinationals nog zijn. De reclamespot (zie lager) waarin alles duidelijk werd, is vandaag in première gegaan op de Nederlandse televisie. Thanks voor de update, Guido!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…