Neem een kleuter, zet hem voor een marshmallow en zeg hem dat hij er een tweede krijgt als hij er een kwartier lang af kan blijven: ziedaar de beroemde marshmallow-test uit de jaren zestig, die vorig jaar resulteerde in een prachtige viral. Mortierbrigade nam het hilarische experiment over, op een klein detail na: het verwisselde de marshmallow met een fishstick van Iglo.
De fishstick-test van Iglo:
De oorspronkelijke marshmallow-test:
Het resultaat is minstens even grappig als het origineel. Logisch ook, want op de fishstick na is het een (opzettelijke, duidelijk aangegeven) kopie. Jammer genoeg blijf ik daardoor toch met een lichtjes wrange nasmaak zitten. En verwijten mijn collega’s me heiliger te zijn dan de paus. Daarom mijn vraag aan u: is dit een gepikt idee, een geslaagde remake of gewoon een goed reclamefilmpje? Ik ben benieuwd.
Hat tip to Loic!
marshmallow test, marshmallow experiment, iglo, fishstick, kleuter, mortierbrigade
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…