Categories: Non profitPrevention

Met borsten scoor je altijd

Ik ben een grote voorstander van Pink Ribbon en Rethink Breast Cancer. Niet omdat ze zich inzetten in de strijd tegen borstkanker – al is dat natuurlijk wel een zeer goede zaak – maar wel omdat ze me te gepasten tijde toelaten om ongegeneerd en volledig ethisch verantwoord vrouwelijk naakt te posten. Dat blijkt namelijk altijd een positief effect te hebben op de kijkcijfertjes en mijn humeur.
Als een van die naaktstunts bovendien ook nog uit de koker komt van Crispin Porter + Bogusky, wie ben ik dan om het u te onthouden? Het reclamebureau maakte onlangs gebruik van het goedkoopste maar meest effectieve communicatiekanaal: borsten. Het stuurde voormalige borstkankerpatiëntes de straat op met slogans over hun naakte bovenlijf geschilderd. In de meeste gevallen iets te makkelijk en goedkoop, in dit geval makkelijk en juist. En goed voor voor mijn humeur. Of zei ik dat al?

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago