Categories: New media

Likify: de real life Facebook Like met QR codes

LifeLabs, de digitale speeltuin van reclamebureau Boondoggle, lijkt zijn eerste homerun gescoord te hebben met Likify. Een lang artikel op TechCrunch, duizenden hits op Google en een oneindige stroom Tweets … Waar gaat al die buzz over?

Likify is een toepassing waarmee je gemakkelijk een QR-code genereert die gelinkt is aan een Facebook Like button. Via Likify kan je dus een QR-code aanmaken, die je vervolgens op eender welk voorwerp plakt: een t-shirt, een product, een vitrine … Wie de QR-code fotografeert met zijn smartphone, ‘Liket’ automatisch het voorwerp op zijn Facebook-profiel en deelt het dus met zijn vrienden. Nike heeft Likify alvast uitgeprobeerd in zijn nieuwste Belgische campagne.

Coca-Cola deed het ons enkele maanden geleden ook al voor tijdens een eigen evenement in Israël, waarbij deelnemers alle activiteiten op het evenement konden ‘Liken’. Likify maakt dit nu mogelijk voor iedereen, ook de bakker om de hoek. Dit zou wel eens de langverwachte doorbraak van de QR-code kunnen betekenen. De code wordt al jaren gehyped maar is tot nu toe enkel in Japan door de man in de straat opgepikt. Ik ben benieuwd.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago