Nog maar net terug, of Tom van Hapiness Brussels wijst me op Let It Ring, een goed gevonden preventiecampagne tegen bellen achter het stuur. Wie belt achter het stuur, verliest immers een groot deel van zijn concentratie.
Via het sobere Let it Ring kan je een send to a friend versturen naar een van je kennissen, die nietsvermoedend een link naar een car crash-filmpje op Garage TV krijgt voorgeschoteld. Terwijl hij iemand vanuit first person view ziet rijden, gaat plots zijn gsm. Neemt hij op, dan ziet hij hoe de persoon in het filmpje een voetganger aanrijdt, gevolgd door de boodschap “Let it Ring”.
OVK – LET IT RING from stuffcore on Vimeo.
Altijd goed om consumenten onverwacht bij hun lurven te grijpen, zeker bij preventiecampagnes. Mensen hebben immers snel de neiging een schild tegen onaangename communicatie op te zetten. Let It Ring doet dat uitstekend, maar jammer genoeg wel in een ietwat onaantrekkelijk low budget kleedje. Laat dat u echter niet tegenhouden: doorsturen, die handel!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…