Unilever heeft ’s werelds eerste ijsmachine met gezichtsherkenningssoftware gecreëerd. De machine, die werd voorgesteld tijdens het reclamefestival van Cannes, herkent de glimlach van voorbijgangers en beloont die glimlach met een ijsje.
Bewegingssensoren detecteren wanneer iemand in de buurt van de machine komt, waarop de machine de persoon aanspreekt. Gezichtsherkenningssoftware kan vervolgens de leeftijd, het geslacht en de emotie van de persoon bepalen en de breedte van diens glimlach meten. Is die breed genoeg, dan schenkt de machine een ijsje.
Bovendien kunnen gebruikers meteen een foto van hun brede glimlach op hun Facebookprofiel plaatsen, wat helemaal in lijn is met Unilevers baseline, Share Happy. De machine vertrekt het komende anderhalf jaar op wereldwijde tournee.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…