Hedendaagse kunstenaars plaatsen graag Grote Vraagtekens bij reclame en zijn invloed. KitKat draait voor een keertje de rollen om met deze grappige guerrilla op de Abstract USA-tentoonstelling in het Rijksmuseum van Twenthe. Het merk plaatste een eenvoudig rood doek tussen de andere werken, om de museumgangers zo naar eigen zeggen een break aan te bieden van de andere werken en hun ingewikkelde, veelgelaagde symboliek.
Marketinggewijs zeker geslaagd, al kan je opnieuw vraagtekens plaatsen bij de aanwezigheid van een merk in een museum, bij de invloed die reclame heeft op hedendaagse kunst, kunstenaars en kunstliefhebbers en bij de rechtmatigheid van reclame om kritiek te uiten. Zo eenvoudig is dat doek dus misschien toch niet …
Made by JWT Amsterdam.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…