Categories: Buzz

It ain’t over ’till the fat lady sings

Mag je seksistisch zijn om buzz te genereren? Het is een discussie die in ons land al was opgelaaid naar aanleiding van Emakina’s Rent-a-Wife (een kwestie die nu beslecht is met een boete van 12.000 euro). Nu is het de beurt aan de VS, dankzij een Brailiaanse campagne voor Fit Light Yogurt. De advertenties vervangen slanke deernes uit bekende filmscènes door versies met wat meer pak aan. De baseline luidt: “Forget about it. Men’s preference will never change. Fit Light Yogurt.”

Nogal seksistisch, zeker als de dame in kwestie er meer dan hot uitziet met haar enkele kilootjes meer. Met als gevolg talrijke kwade reacties (met soms zelfs tot bijna 300 comments op een post). Is alle buzz goede buzz, of gaat dit het merk nu schaden?


Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago